Hoppa till innehållet Hoppa till navigeringen Hoppa till början av sidan
 
VALUTA: SEK | NOK | EUR | DKK
SPRÅK: SV

SkipperSmarts köpvillkor

Betalning - När du handlar på Skippersmart kan du känna dig helt trygg! 

  • Vi har valt att samarbeta med DIBS Payment systems som är Nordens ledande leverantör av säkra betaltjänster via internet. DIBS är godkända av alla svenska banker och förmedlar betaltjänster av högsta säkerhetsklass. All kommunikation från butik till din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL. 

  • Vid kortbetalning med VISA eller MASTERCARD  dras pengarna från ditt konto vid bekräftat köp. Det tillkommer ingen extra kostnad vid kortköp.

  • Skippersmart använder även tjänsten Klarna- fakturera mig för fakturabetalningar. Förfallodatum beräknas till 10 dagar efter att leveransen gått från vårt lager. En fakturaavgift på 39 kr tillkommer. (OBS! Personnummer och mobilnummer är obligatoriska för detta val.)

  • Delbetalning kan även göras via tjänsten Klarna konto och innebär att kunden betalar lägst 100 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Ingen uppläggningsavgift tillkommer men en aviavgift på 39 kr och 19,5% ränta. (OBS! Personnummer och mobilnummer är obligatoriska för detta val.)

  • Postförskott kan användas om du vill betala vid uthämtning. En extra avgift på 99 kr utgår vid detta betalningsalternativ. (OBS! Personnummer och mobilnummer är obligatoriska för detta val.)

Dina Personuppgifter

  • När du registrerar dig som kund för ett köp hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. 

  • Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller du behöver ändra något  kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta vår kundtjänst på tel 0851970065 eller maila på order@skippersmart.se så hjälper vi dig. Dina personuppgifter lämnas inte ut till tredjepart

Leveranssätt

  • Order levereras normalt som postpaket och varorna levereras med hjälp av Posten. Varorna levereras normalt dagen efter att varorna lämnat vårt lager.  Kostnaden för detta leveranssätt är 59 kr. Om du väljer att inte ha sms-avisering tillkommer en kostnad på 10 kr. Postpaket levereras till närmaste utlämningsställe och kan hämtas av kunden efter avisering.

  • Vid postförskott kommer paketet levereras till närmaste utlämningsställe där du hämtar ut och betalar försändelsen innan den utlämnas.

  • Vid order över 1500 kr fraktfritt. 

 

Leveransvillkor

  • Du kan välja att få alla produkter levererade i samma leverans. Om en produkt i ordern då är restad kommer inte ordern att skickas förrän alla produkter har kommit i lager.

  • Du kan även välja delleverans, vilket innebär att även om en produkt är restad kommer de övriga produkterna att skickas omgående. Så fort resterande produkter kommer i lager skickas de till kunden. Detta alternativ innebär att du kommer att bli extra fakturerad för de extra försändelser som skickas (om det exempelvis blir tre paketförsändelser kommer två extra försändelser att faktureras, 2x59 kr).

Retur

Om du vill returnera varor gäller följande:

  • Retur kan endast göras inom 14 dagar efter att försändelsen har kommit dig tillhanda.

  • Produkterna måste vara oanvända/obrutna förpackningar vid retur.

  • Ordernummer måste alltid anges vid retur.

Följande kostnader kommer att faktureras eller dras från dig i samband med retur:

  • Fri returrätt inom 14 dagar. Vi skickar dig en fraktsedel om du vill returnera varan.

  • Vid outhämtad försändelse 149 kr.

  • Om du missat att hämta ut försändelsen i tid och vill ha den skickad igen utgår returavgift samt ny fraktavgift.

Återbetalning

  • Om du betalat med kort och returnerar försändelsen kommer återbetalning att ske till ditt kort (eventuella returkostnader kommer först att räknas av innan återbetalning) inom 30 dagar. 

  • Om du betalat med KLARNA kontaktar vi dem och de returnerar dina pengar inom 30 dagar. 

Reklamation

Om du vill reklamera din försändelse eller delar av den:

  • Om något har blivit fellevererat ska du kontakta vår kundtjänst och Skippersmart står för kostnader för retur samt ny försändelse. Maila till order@skippersmart.se  Vi hjälper dig alltid samma dag! 

  • Om försändelsen är skadad ska en reklamation genast göras till Skippersmarts kundtjänst som reklamerar vidare mot fraktföretag.

Lagar

  • Skippersmart följer lagen om e-handel, distanshandel och konsumentköplagen.
Senast publicerad: 161206 | Powered by SiteSmart